Diversity & frillosofiska budord

Publicerat: 09 juni 2009 i Allmänt
Etiketter:, , , , , , , , , ,

Hej på er små lingontroll

Nu har jag hittat hit. Ni får ursäkta att jag inte bloggat så mycket den senaste månaden, anledningen till att jag inte bloggat på länge är för att jag varit sjuk i 1.5 år men känt mig frisk det senaste. Det i kombination med fint väder har gjort att jag faktiskt varit utomhus en helt del. Blivit solbränt t o m =)

Jag flyttar tillbaks till JKPG denna månaden och givetvis har nu sista veckorna lärt känna nya människor som är helt underbara. Samma intressen typ och den ena bor ganska nära mig. Jag har hittat en cool klätterklubb som ligger på gång avstånd ifrån mig. Hade jag vetat det hade jag klättrat hela våren.

Min vän Malin tipsade mig och en cool dansgrupp. Diversity heter de. har flera dansvideos på youtube. Här kommer några smak prov. 

Jag tror jag la dem i rätt ordning
Diversity are fucking brilliant, you hear what i say, yeah?

http://www.youtube.com/watch?v=MPcGy77Gru8

http://www.youtube.com/watch?v=5pg3fvanDDc&NR=1

 

Som vanligt är det ju från Malin blogg jag får alla coola videos. Besök hennes blogg.

http://charmig.blogspot.com/

 

Jag vet inte hur jag ska beskriva allt som händer i mitt liv just nu. Allt verkar gå bra. Jag mår prima och är glad, det är kanske för att jag inte har ont längre. Som jag sagt förr har sjukdomen givit mig vissa insikter som jag tror var bra för mig.

Jag har börjat läsa lite böcker igen. Just nu läser jag en bok som heter ”konsten att läsa tankar” den är bra. Den är som en sammanfattning av massa andra böcker jag läst om ämnet. Fast denna boken känns lite mer seriös, nästan som kurslitteratur. En typiskt bok man läser några sidor av och sätter sig och funderar på situationer i verkliga livet som man varit med om. Fast författaren gör vissa uppenbara retoriska trick ibland för att charma läsarna men det gör inget.

Min syster har en blogg och har lagt upp mina 10 frillosofiska budord där. Läs dem och kom till insikt =)
http://yrja.wordpress.com/ 

Bokläsandet har fått mig att vända på dygnet. Somnar vid 05:00 och vaknar 14:00. Det håller ju inte i längden. Sömtabletterna gör ju ingen nytta när jag tar dem så sent. Så jag tänkte göra ett försök att vända tillbaka dygnet. Så i natt satt jag uppe och kollade film och läste hela natten så nu har jag itne sovit på 24 timmar och är jätte trött och yr. Vid 22:00 ska jag ta alla mina sömntabletter och skölja ner med sprit och lyssna på rock n roll. Nej det ska jag inte =) men jag tänkte att om man tar 2 propavan vid 21:30 och 1 imovane och 1 atarax vid 22:00 så kommer jag somna ganska fort och sova hela natten och vända tillbaka dygnet.

Har ni sett blomstertid på TV4? Peter Magnusson har än en gång visat att han är grym på att spela olika personligheter. Han är nog min favvokomiker.

SHit jag kommer sakna Stockholm, jag är ingen typiskt Stockholmare men jag kommer sakna denna staden iallafall. Den har sin charm och man kan vara anonym. Jag slipper ha Jack & Jones senaste kläder, för hur sunkig man än känner sig så finns det alltid någon annan som är värre. Man behöver liksom inte bry sig. I JKPG var jag alltid nyrakad men här går jag på stan ibland med 3-4 dagars skäggstubb. Men mer hippie än så är jag nog inte.

Synd att jag upptäckte Östermalm så sent. Jag har bara varit ute på söder typ. Söder är bra. Men ibland så funkar Östermalm bättre. Sprang på ett gäng kaxiga invandrare i 16 års åldern här om natten. De kastade spydiga kommentarer till alla som gick förbi men itne till mig. jag stannade och pratade med dem och de lärde mig en massa stocksholms slang. De tyckte jag var keff som bott här så länge utan att lärt mig tugget. Men de tyckte det var coolt att jag vågade bjuda dem på para när aina gled förbi.

Ni får ursäkta alla stavfelen i min blogg. Jag stavar alltid fel. Jag var jätte bra på rättstavning i skolan men på datorn skriver man så fort att det blir fel ibland och jag är för lat för att rätta till dem. Fan vad lat jag har blivit sen jag blev sjuk. När jag slutar med medicien ska jag börja träna igen.

När man sett alla avsnitt av Lost, Heroes och House vad finns det då för mening med livet? 
Jag bara undrar…   😉

Lämna en kommentar