Nattliga filosofier

Publicerat: 10 december 2011 i Frillosofier
Etiketter:, , , , , ,

Insomna!! Vilken jävla kortisonkur jag fick rent ut sagt. Går ju inte att sova på skiten. Normaldosen insomningstabletter funkar inte längre. Jag ser supersliten ut om dagarna pga sömnbrist. Jag blir ju helt manisk när jag äter dem. Jag är positiv och uppåt vanligtvis så det räcker och blir över och så ska JAG av alla få äta kortison!

Kortisonet är den substansen som har fått mig att skriva sjuka bloggar genom åren.

Läste på nätet att det räcker med 40 st av mina insomnigstabletter så är man död inom 1-3 timmar. Tänkte att man kanske skulle vara vaken hela natten och sen i morgon kväll ta en näst intill dödlig dos piller. Typ 39 st. Eller nja 38 så man är på den säkra sidan. Skulle vara pinsamt att vakna upp död i morgon liksom. Men sen jävlar kommer nog skönhetssömnen som ett brev med posten. Eller så får de anhöriga ett brev från Fonus. Same shit, different name.

Att vara död eller sova är nästan samma sak. Fast när man sover har man mardrömmar och det är i stort sätt enda skillnaden. Mardrömmar är som en skräckfilm där man har huvudrollen i. Jag är ju bloggare så jag gillar att synas mm plus att jag älskar skräckfilmer så mardrömmar känner jag en skräckblandad förtjusning till.

Fast Gud hade nog roligt när han skapade mig. För gör han skräckfilmer till min stora passion. Sen gör han mig givetvis mörkrädd också. Hahaha vad roligt han måste haft den dagen. Men det är ju de små sakerna som gör det här i livet.

Jag är livrädd för tvättstugor när det är mörkt ute. Ifall strömmen skulle gå liksom så blir det ju kolsvart. Skulle dö av skräck. Sen gillar jag inte speglar när jag är ensam om kvällarna. Är rädd att det ska stå någon huvudlös man utan kropp och blänga på mig genom spegeln. Ändå laddade jag ner filmen Mirrors som gick på tv ikväll. Ja, jag vet själv att det är ganska korkat men jag har ett näst intill tvångsbeteende att se rysare.

Jag mår nästan psykiskt dåligt av spökfilmer. Ändå ser jag dem. Varför är jag och andra med mig så dumma? När man inte ens vågar tvätta på
kvällarna längre utan att ha druckit rödvin så borde väl det sunda förnuftet få en att sluta se på de filmerna?

Jag bara undrar…

kommentarer
  1. Anonym skriver:

    För mig känns det som det faktum att man vaknar från sömnen men inte från döden (såvitt jag vet) är en mer väsentlig skillnad än förekomsten av drömmar.

Kommentera

