Hej på er små lingontroll.

Gott nytt år önskar jag alla mina läsare.

Jag har goda nyheter =))))
Jag har i nästan en vecka väntat på ett telefonsamtal. Det var att min läkare skulle ringa och förklara min situation. Han lät väldigt stressad och man märkte att han ville få mitt samtal överstökat så fort som möjligt. Han rabblade på min sjukdomshistoria blixtfort och sa sen att ”Mattias du är nu frisk och har klarat nertrappningarna ganska bra och kan nu omedelbart sluta med dina mediciner.”

Helt ofattbart =)

Jag äter ganska mycket mediciner för bieffekterna och dem kommer jag kunna sluta med också. Men som ni minns blir jag ofta ganska sjuk när jag trappat ner på medicinerna och så kommer det även bli denna gången, och kanske lite värre med tanke på att jag slutat helt. Men det är ok, man kan stå ut någon vecka till  när man varit sjuk i 2 år. Det var 25 dec 2007 som jag  märkte att jag inte var frisk. Det som kommer hända nu är att jag blir sjuk och får ont lagom till helgen och sen kommer det sitta i mellan 3 -7 dagar, efter det blir jag lite bättre för varje dag och om 2-3 veckor från och med idag kommer jag vara helt frisk och denna gången för alltid.

Denna bloggen fyllde 1 år på nyårs dagen och ca 9000 unika läsare  har besökt den. Det är kul, jätte kul, men som ni märkt så slutade jag i stort sett att blogga i Maj efter våran supersköna klassfest. Anledningen är för att jag har börjat skriva en bok om mitt liv och uppväxt. Jag håller alltså på att sadla om från bloggare till författare. Boken är i stort bara i ett planeringsstadium än fast jag har skrivit väldigt mycket alla redan. Det är typ väldigt långa minnes anteckningar och filosofier om hur boken ska bli i när det är klar.

Boken kommer skilja sig ganska mycket från min blogg tror jag. Men jag tror den kommer vara skriven i jag form men att vissa kapitel kommer att ha andra huvudpersoner. Det blir mitt sätt att se på livet i betongen, vad som var bra och vad som gick göra bättre. Det kommer finnas hemska och tragiska inslag men i stort ska boken vara rolig att läsa, man ska känna stoltheten till betongen, man ska känna hur vi kände när alla roliga tokigheter inträffade. I betongdjungels skafferi heter boken nu men det kanske kommer att ändras.

Jag kommer att skriva en bok till i mitt liv lite senare. Som ni vet så drömmer jag om att segla jorden runt. Då kommer jag samtidigt skriva en bok och den boken kommer handla om resan men även min om mina filosofier typ dem ni läst i bloggen.

Men men, nu måste jag försöka smälta nyheten om att jag är frisk, jag ska även ringa runt till lite familjemedlemmar och vänner och berätta. Jag kommer skriva ett inlägg om sjukdomen och det faktum att jag är frisk igen i morgon när jag landat. Just nu har jag så mycket positiva känslor i kroppen att jag snart spricker.

Fatta! JAG ÄR FRISK =)) Två år helvete är över =))))))
//Världens bästa Frillo

kommentarer
  1. marie skriver:

    underbart frillo vet inte så mkt om din sjukdom men ja e happy för din skull för du e en såååå lovley person =)kram marii

  2. Kerstin skriver:

    Wow! Jag blir glad bara av att läsa din blogg! Vilken energi du kan förmedla via ord alltså!

    Jag vill ha en signerad bok av dig sen! Så jag känner mig speciell! =)

  3. Frida skriver:

    Säger ett stort grattis även här!

    Och det ska bli spännande att läsa din bok, för den kommer läsas isf🙂

    Massa kramar till dig och snart måste vi ses och elda!

  4. Frillo skriver:

    Kerstin: Klart du ska få den signerad, jag ska nämna dig i den också för det är du som alla år har tjatat på mig att aldrig sluta skriva =)

  5. Frillo skriver:

    Tack Marie =) Det är du också =)

  6. Frillo skriver:

    Tack frida, jag fick eldningsförbud av min läkare idag, men jag ska givetvis ”överklaga” =)

Kommentera

