Teknik-Pata

Publicerat: 09 augusti 2009 i Allmänt
Etiketter:, , , , , , ,

Ni som har festat med mig vet att jag alltid brukar skoja på Östgötska på fyllan. Jag tycker den dialekten är så otroligt rolig att det näst intill är skadligt för hälsan. Man får ju skrattattacker som kan leda till inre blödningar när de börjar prata.

Ni som känner mig lite bättre vet att jag är en sk tekniktorsk. Jag måste hela tiden ha det senaste och sitter och pratar teknikprylar hela dagarna.

Nu går det ett radioprogram på p3 på tisdagar som heter Cirkus Kiev. I det radioprogrammet så är det en kille som kallas Teknik-Pata. Han och hans bror har ett forum som de ibland lovar lite för mycket i. De pratar med världens skönaste dialekt och diskuterar teknikprylar. Men det är alltid något som går fel och som de skäms över att behöva skriva om i forumet.

Kanske måste man vara tekniktorsk själv för att tycka det är roligt. Eller så kanske man måste tycka att östgötska är roligt. Jag tycker i vilket fall att Teknik-Pata och hans bror Rolle är otroligt roliga.

Här pratar de mp3 filer mm

På denna länken hör ni när de diskuterar 5.1 system

Det finns massa mer på Youtube. Det är bara att söka på Teknik-Pata

kommentarer
  1. Anders skriver:

    Jag tycker han är galet rolig. Han driver ju med tekniknörd-typen och det krävs ju att man kan en del tekniknörderi för att förstå det roliga. För en o-invigd så är ju massiva mängder Jolt-cola och ett 27.2-ljudsystem ganska intetsägande.
    Men jag är på din sida. Det enda jag funderar på… Vem behöver ett 27.2-system?, och framförallt: Vem sjutton orkar spela in och mixa en film i 27.2-ljudformat?

Kommentera

