Rödvinsdiet

Publicerat: 08 augusti 2009 i Allmänt
Etiketter:, , , , , ,

Jag har gått ner 3 kg. Det är bra. Med tanke på att jag gick upp i vikt när jag tänkte banta i Juli. Det slutade med att jag gav upp och tänkte att det är bättre att banta efter sommaren och alla uteserveringar.

Jag har varit ute och gått ibland, men det är allt. Jag började få lite ont så jag tar det ganska lugnt ett tag till. Den senaste veckan har det blivit mycket pizza och bag in boxin’. Jag var säker på att jag hade gått upp i vikt. Men jag hade gått ner 3 kg istället. Fan vad glad jag blev. Vägde mig 3 ggr och kollade att vågen var kallibrerad ordentligt.

Det måste vara Rödvinet, det är en gudasänd dryck. Ni vet ju hur det är med placeboeffekten. Tror man att något hjälper så gör det det. Så jag ska fortsätta med min rödvinsdiet och dra ner på motioneradet. Det var ju ett vinnande koncept. Motion är inte bra för hälsan. Igår tex, då cyklade jag i en timma i solen och blev nästan överhettad och låg sen och sov hela dagen. Men det kanske förklarar varför jag gått ner i vikt. Borde kanske ta några resorb och försöka få i mig lite vatten.

Jag håller på att planera hur mitt bloggande ska fortsätta i framtiden. Ska försöka snygga till bloggen lite också. Har ju haft bloggsemester ett tag nu, men jag lovar att jag ska bli mer aktiv. Jag håller även på att skriva en bok som några av er vet. Så jag prioriterade boken istället för bloggen på semstern för att man inte ska behöva sitta framför datorn hela dagarna. Fast det har jag ju nästan gjort iallafall.

Ni får ha en trevlig lördagskväll allihop. Och kom ihåg att det bara är skrock att man får huvudvärk av rödvin.

Keep on bag in boxin’ där ute =))

kommentarer
  1. Trezker skriver:

    Det är nästan omöjligt att hålla sig borta från datorn. http://xkcd.com/597/

    Var på kräftskiva igår, jag äter inte kräftor och tycker inte om snaps, men sällskapet och övrig mat var väldigt bra.

Kommentera

