Visst är det kul när man har köpt en ny fin extern hårddisk på 1GB och varit jätte noga att säkerhetskopiera allt och sorterat foto och musik, fyllt upp med alla avsnitt av sina favorit serier, och fixat och donat i flera dagar och fixat allt i mappar och att det slutar med att hårddisken krashar dagen efter.

Visst är det kul? Visst är det kul när man slängt ut massa tid och pengar och ska vara duktig för en gångs skull och så skiter sig allt?

Det är vid sådana här tillfällen man kommer till insikt.
Man går och lägger sig, drar täcket över huvudet och konstaterar för sig själv att,
Nej, jag kommer inte rösta på kristdemokraterna nästa val heller…

kommentarer
  1. Trezker skriver:

    1 GB, säljs det så små hårddiskar fortfarande? Eller menar du 1TB?
    1 gig räcker ju knappt till att lägga ett operativsystem på nu för tiden.

    Usch va jobbigt, göra en massa jobb som strax visar sig vara helt ogjort. Jag har haft tur med hårddiskar, hårdvara i allmänhet faktiskt. Mina grejjer går nästan aldrig sönder.

    Men, hur kopplar du KD till hårddiskar?

  2. Frillo skriver:

    Trezker: Japp, det var 1TB jag menade. Jag har haft otur med mina datorsaker faktiskt. 2 ggr har det hänt att jag köpt en ny dator som inte fungerat när jag kommit hem från affären. Det måste räknas som extrem otur för hur ofta har man köpt en helt ny dator? 4-5 ggr kanske. Sen har jag råkat ut för hårddisk krasher 3 ggr men jag använder ju datorn ganska mycket så man får kanske räkna med det.

    Det där man KD var ett ganska långsökt/dåligt skämt om att jag inte har gud på min sida när det gäller datorer. Hoppas solen skiner på dig.

  3. Lisa Bennfors skriver:

    Gör som jag, sparka på skiten och skrik lite, lagar inte men det känns bättre sen😛

  4. Frillo skriver:

    Japp, våld löser faktiskt problem ibland. I vilket fall så mår man lite bättre som du säger. =)

  5. Trezker skriver:

    Hehe, vad gäller våld på hårdvara gäller att det som inte dödar skjuter bara upp det oundvikliga.

    Om en fläkt börjar väsnas så kan man få tyst på den genom att banka. Men förr eller senare dör fläkten helt och då sitter man strax där med en död dator.

Kommentera

