Det har varit en hel del festande det senaste.
Jag flyttade tillbaks till Jönköping i Lördags efter 1,5 år i Stockholm. Jag var ju sjuk hela tiden och åkte in och ut på karolinska hela tiden. Men de senaste månaderna har jag mått mycket bättre. Medicinerna börjar verka och jag blir nog helt frisk igen med lite tur. Hoppas jag iallafall.

Sista tiden i Stockholm har jag gjort massa kul saker. Jag har träffat massa nya vänner. Jag har haft jätte roligt. För några månader sedan ville jag inget annat än att flytta tillbaks till Jönköping men efter veckans krogrundor så känns det nästan tråkigt att flytta hem. Men Stockholm kommer nog ändå alltid att vara förknippat med Karolinska Huddinge för min del.

Jag har hittat massa nya bra ställen att festa på. Erik min ständiga följeslagare i livet brukar haka på när jag festar. Han är en riktigt komiker och vi satt bredvid varandra på Teknisk naturvetenskapliga linjen i skolan. Han gjorde så att jag skrattade så mycket att jag blev utslängd från lektionerna. Erik är köksmästare på en restaurang på Drottninggatan som jag aldrig minns namnet på. Men han och jag brukar iallafall testa olika ställen. Little Persia tex, perfekt stället att förfesta på. De har underbart god mat och trevlig personal som verkar vara vackra både på insidan och utsidan.

Underbara bar har jag ju hängt på en del på Södermalm. Ligger mycket nära Little Persia. Trevlig personal och trevliga vakter. Jag tycker nog stockholms vakter är betydligt snällare än de i JKPG.

Ett stenkast därifrån ligger, Koh Pha-ngan. Grym bra thaimat och perfekt vid förfester och de säljer även ”buckets” där

Södermalm kommer jag att sakna mycket. Dansgolvet på Patricia tex.

stockholm 023
(Dansgolvet på Patricia är stället man ska leta efter mig på, förutom på söndagar iofs)

Det är ju stället man går till och dansar hela natten efter att ha förfesta på Little Persia. Bra musik och mycket bra ljud och bra stämning. De två ställerna kommer jag att åka till varje gång jag kommer till Stockholm. Jag kommer antagligen åka till Little Persia redan i morgon. Då blir det en mer detaljerad beskrivning av maten bla.

Götgatan i Stockholm har ju en del coola ställen. På sommaren är den gatan helt magisk. Känns nästan som när man har krogrundor utomlands. Träffade Özcan där. Han var en trevlig kille. Han hade bott i Jönköping och vi satt och pratade en hel del.

stockholm 026
(Här posar jag och min ständige vapendragare Erik med Özcan)

After är ett ställe vi brukar ”mellanlanda” på och ta en öl. Liksom Meduza. Meduza spelar hårdrock och de är mycket attityd där inne.

Sist när vi var på väg dit från Eken (hotell Hiltons bar) så kom det en taxi och körde förbi oss. En kille hängde ut genom rutan och skrek. ”Hey man! I love your dreads” till mig och gjorde tummen upp. Jag vände mig och och gjorde 2 tummar upp till honom och skrek ”thank you” tillbaks. Killen såg bekant ut tänkte jag, lite sliten och inte direkt ung heller. Ganska alkohol påverkad. Jag tänkte inte mer på det just då. förrens idag.

Jag satt på den lokala pizzerian och hade beställt mat. Jag hade beställt en pizza med kött på för ovanlighetens skull fast det inte var lördag. Jag äter ju bara kött på lördagar som ni alla vet. Jag satt och bläddrade i en gammal tidning från förra veckan när jag såg en bild på Tommy Lee. Det stod vad han hade haft för sig i Stockholm mm. Men det stod även att han hade åkt taxi från Djurgården till Södermalm hängandes ut genom rutan och skrikit en massa åt folket han passerade. Då trillade poletten ner. Det var ju därför han i taxin såg bekant ut. Det var ju för fan Tommy Lee som gillade mina dreads =))

I morgon ska jag tillbaks till Stockholm igen. Jag och Erik ska till Little Persia och äta bla. Då blir det kött igen. SHit inte bra. Men faktum är att från och med Måndag nästa vecka så blir det vegetariskt i en månad. Jag måste bli av med lite fett och vätska som min medicin binder i ansiktet och på magen bla.  Jag har börjat gå i 2 timmar och dagen till att börja med men det blir som sagt en månads diet också. Jag ska bli kallad till sjukhuset för tester i juli, då hoppas jag att jag är frisk och kan börja nertrappningen på medicinerna. De testerna kommer att säga en hel del om det faktum om det är jag eller sjukdomen som kommer vinna.

Håll tummarna för mig. Eller det behöver ni inte. Jag fick ju tummen upp av Tommy Lee. Det kommer jag leva länge på.

Men som sagt, jag är odödlig. I vilket fall ville jag itne att sista veckan i Stockholm någonsin skulle ta slut. När man haft så kul som jag och Erik haft de senaste så gör det inget om man dör ung.

För er med noll koll så måste jag berätta att Tommy Lee är trummis i bandet Mötley Crue

kommentarer
  1. Limo skriver:

    Hörru, i höst flyttar jag till Jkpg🙂

  2. Sandra frisk skriver:

    Så jäkla coolt med tommy lee🙂

Kommentera

