Som ni vet så gick ju min laptop sönder i april. Den var ju typ bara 8 månader gammal och jag fick skicka in den på lagning. 2 veckor senare fick jag tillbaks den. Då hade de blåst rent fläkten och installerat om hårddisken. Dagen efter gick den sönder igen. Jag ringde till supporten och frågade om de skulle laga den ordentligt denna gången för att jag vet att det var ett hårdvarufel. Recoveryskivor har man ju själv liksom.

Jag är beroende av min dator och internet. Jag hatar spel men jag sitter nog vid dator lika mycket som alla spelfanatiker. Jag visste att det skulle bli jobbigt men jag hade ju min iPhone som tur var. Men iphone blev lite jobbigt i längden så jag startade upp min gamla stationära dator som jag endast använt som backup det senaste.

De hämtade datorn 27 april och de bytte hårddisk och moderkort men fick den inte att fungera. Idag fick jag ett brev från dem att de inte kan laga min dator. Jag skulle få en ny istället.

Men nu var det så att min dator inte fanns att få tag i längre för den var så populär att den tog slut ganska snabbt. Så istället får jag en splitter ny av senaste modellen. Jag var tvungen att skriva under på att jag ville ha den senaste datorn istället för att få min lagad. Varför skulle man bråka om det liksom. Nu så här i efterhand så var det värt att vara utan laptop i sammanlagt 2 månader.

Det var ganska rörigt på hårddisken på min gamla stationära men nu har jag rensat och lagt allt i mappar. Jag köpte även en extern hårddisk som jag ska ha säkerhetskopiorna på när min nya laptop kommer. Nu kommer det gå blixtsnabbt att fixa min nya dator. Sen ska jag rensa min stationära och dumpa den. Någon som vill ha? Så hör av er.

Hoppas jag får min nya laptop snart. Det var 4GB RAM istället för 3 GB och blueray brännare och den klarade läsa fler minneskort bla.

Inatt kommer jag inte att gråta mig till sömns =))

kommentarer
  1. Färjan-Ruth skriver:

    Hoppas du har det bra. Se senaste dagarnas Färjan-Nytt och en massa foton!!! Kram. Färjan-Ruth

Kommentera

