Gimme hope Jo’anna

Publicerat: 09 maj 2009 i Allmänt, Frillosofier
Etiketter:, , , ,

Idag fyller jag år
Det är soligt
Humöret är på topp.

Ur högtalarna strömmar massa musik, just nu ”Gimme hope Jo’anna”

Jag sitter ensam hemma och dricker rödvin och klockan är bara 15:35
Jag är lycklig

Mitt liv har varit ganska jobbigt det senaste men just nu är allt bra.
Det blir bara bättre och bättre. Jag har lyckats nå underhållsdosen på medicineringen utan att sjukdomen blossat upp. Det innebär att jag blir helt frisk.

Sjukdomen har givit mig en massa insikter som jag kommer blogga om när jag slutar med medicinen. Bra insikter. Sjukdomen kan vara det bästa som hänt i mitt liv, på ett filosofiskt sätt.

Jag är så glad långt in i hjärtat. Mycket har hänt. Har inte ens hunnit blogga. Jag har kanske skaffat ett liv igen. Men jag kommer fortsätta att blogga, men det är svårt när det är så fint väder. Min laptop är på lagning och jag insåg att jag funkar utan dator.

Just nu är det bara jag min gamla dator, spotify och nelly furtado  med ”I’m like a bird” (akustiska versionen så klar) som gäller. Har missat alla samtal till mig idag typ. Spelar för hög musik, eller om det är jag som sjunger för högt. Jag vet inte vad som händer ikväll än, but every little thing, gonna be alright.

Jag håller på med en blogg om mitt liv. Kanske blir det en novell. Den blir lång, kommer att korta ner bloggen. Kom till insikt på klassfesten. Från att ha känt att knappt någon förstår mig och tänker som jag fann jag helt plötsligt att min barndomsklass är kopior av mig allihop. Det är de som skapat mig till den jag är. Jag har världens bästa vänner.

 

Sen har jag ett meddelande till min vän Carstoned. BÖRJA BLOGGA IGEN FÖR FAN. Du tjatade på mig att börja blogga igen trots att jag var sjuk och tro inte att jag ska låta dig sluta blogga. Dina bloggar var fick mig att le på nätterna när jag hade så ont att jag inte kunde sova.

 

Här kommer lite Spotify musik som jag lyssar på en dag som denna

Reggae

Softish

Softish plattan brukar jag lyssna på om nätterna när jag inte kan sova. Vissa låtar är i originalversion i den listan men testa att hitta en akustisk version någon annanstans i så fall. Alla låtar i softish spellistan har underbara a capella eller akusiska versioner.

 

Måste sluta blogga nu. Jag sitter och dricker rödvin ur en mugg, vin smakar bättre ur mugg. Fick visa leg på systemet.  Kram på er alla

Keep healthy and smiling
Frillo the great

 

 

Ps. jag sprang på Sibel på stan härom natten, and yes, she IS all that!!!!😉

kommentarer
  1. trezker skriver:

    ”Gimme hope Jo’anna” ^_^
    Det minnet fick mig att le stort. Jag har inte hört den på väldigt länge.

    Underbart att höra om framgångar mot sjukdomen. Så du är på slutrakan nu om jag förstått dig rätt?

    Jag vet inte om allt i livet har en förutbestämd mening, och det vore på ett sätt väldigt tråkigt om så vore fallet eftersom man i så fall inte har kontrollen. Tycker jag.
    Däremot vet jag att man kan finna mening i allt som hänt, bara man vill. Oavsett vad man väljer att göra och vad man än upplever så lär mig sig saker. Man kan inte undvika att växa.

  2. marie skriver:

    Hej gillar din blogg.. gott rödvin med hehhehe…. puss på kinden🙂

  3. Alex skriver:

    Vad glad jag blir av att läsa att någon annan mår bra! Toppen att du njuter av livet! Keep on smiling!!!😀

  4. Carstoned skriver:

    hahahahha =D =D Okej, jag ska göra en FET comeback! Jag meddelar när min release närmar sig! =D

  5. suss skriver:

    Jag vill att du ska blogga MEEEER!!!! Du som e så bra på det. Kramizar

    PS. Vad fint du skrev, att vi alla är minikopior, höhöh.. Toker

  6. Björgvin skriver:

    Det var så himla kul att träffa dig igen.
    Ha det så bra.
    Keep up the good work.
    /Björgvin

Kommentera

