När karaktären krackelerar

Publicerat: 07 april 2009 i Frillosofier

Jag blev tvungen att ändra lite på denna texten för många missförstod den.
Det är alltså inte en människa jag skriver om

 

Insikt

Jag har sovit,
men nu är jag vaken

Jag har varit blind,
men nu kan jag se

Nu ser jag dig
Nu vet jag vem du verkligen är

Undrar när andra kommer se dig
Så som jag ser på dig

Kommer de någonsin att göra det?

Tankar får dig att krackelera
Insikter spräcker din lömska fasad

Snart återstår bara skärvor av dig
Skärvor jag måste sopa undan

För jag vet

Att under din krackelerade fasad döljer sig något
Något som få har sett, något som få har känt

För det är verkligheten som kommer fram
När karaktären krackelerar

kommentarer
  1. suss skriver:

    Jag tycker att det är en fin dikt.. Miss u my friend.

  2. adam skriver:

    krackelerade fasad

    Riktigt snyggt

Kommentera

