I morgon spelar Hv har jag förstått.
Jag är nog den minst sport intresserade människan som finns. Bortsett från kampsport så går all sport bort i mitt liv. Jag brukar kolla fotbolls VM och slutspel i hockey. Men förra gången Hv71 tog SM guld så var jag ute och gick i Furusjö och hade inte en aning om att det var final.

Jag är mer en musik person. Musik, eldshower, kampkonst och resor är vad jag brinner för. Finns liksom inte tid för sport. Jag vet inte vad Iceing eller offside är. Jag kan bara namnet på en hockeyspelare, han är med i Hv71 det är allt jag vet. Det vet jag för att han är kund på Jack & Jones. Jag kan nog namnet på 4 fotbolls spelare. Men vet inte vilka lag de spelar i. Zlatan, Henke Larsson, Ronaldinho och Beckham. Sen finns det en som heter Ljungberg också fast han vet jag inte hur han ser ut knappt. Skulle aldrig känna igen honom  på stan. Likaså fettot Ronaldo i England.

Zlatan är kungen iallafall.

Det roliga är att fast jag inte vet ett skit om hockey så håller jag på Hv71. Jag vet inget om Hv71 men nu när jag bor i Stockholm så måste man ju försvara Hv71. Förra året så blev jag och en vän varnade på en pub vid Maria torget när vi högljytt hejade på Hv71 när de spelade mot Linköping. Vi var de enda Hv71 fansen där och bartendersen sa till oss att hålla oss lugna för de hade inga vakter som kunnat försvara oss. Det sket vi fullständigt i.

 

hv71

 

En annan rolig sak hände för ca 3 veckor sedan när jag var på ett ställe på söder som hette ”Stället”. Efter att ha hällt i mig massa bärs så var jag tvungen att gå och ”vattna hasselsnoken” Där står man vid pissoaren som så många gånger förr. Vi står tre stycken på rad och kissar och två står bakom och tvättar händerna. Alla står helt knäppt tysta som vanligt. Jag står och tittar rakt upp i taket. Man har ju slutat jämföra (när man vunnit överlägset några år på raken så tröttnar man.) Lite afrikanska gener har man ju liksom. Den ena kille bryter plötsligt tystnaden med orden. ”Jaha, håller ni också på Färjestad i slutspelen” Alla killar börja asgarva och går ut. Jag var den enda som tvättade händerna som vanligt och skriker HV några gånger innan jag går ut. Kvar står färjestadspuckot i sin ensamhet =)

Varför gör jag så? Jag vet ju inget om hockey och ska jag vara ärlig visste jag inte ens om Hv hade åkt ut eller ej när jag sa det.

Det var en trevlig kväll för övrigt. Stod i baren hela kvällen typ och snackade. Men det var inte så bra ljud vid baren. Jag har en låtnamnssniffer i min iPhone. Den funkar så att man hör en bra låt och trycker på en knapp och väntar i 5-10 sekunder och så står låtnamnet och artist och album namn i displayen. Funkar jätte bra men inte vid den baren där jag stod. Det är ju sorgligt att en del klädbutiker i Stockholm har bättre ljud än vissa barer har. Jack & Jones på A6 köpcenter i Jönköping brukade för övrigt få klagomål för att vi spelade för hög musik där. Fast på dansgolvet var ljudet bra på ”Stället” iallafall.

Bartendern gjorde en drink till en gäst som såg mega god ut. Hallon mentos tror jag den hette. Han aldrig testa den men ska göra det nästa gång jag går dit. Den hade grovt krossad is. Något knallorange vätska och gröna limebitar skurna i pyramider. Den var så snygg att man vill köpa med sig den hem och ställa i bokhyllan. Jag är ju torsk på lime drinkar och hallon smoothies så Hallon mentos kan nog vara något för mig.

En annan minnesvärd sak som hände där var att ett till dansgolv öppnade vid tolv. Det var också litet och mysigt, helt i min smak. Jag kommer inte ihåg vilken låt som var på när jag kom in på dansgolvet men ganska fort så bytte de till Paradise city. Alla på dansgolvet började jubla och öste på för fullt. Jag som är ett gammalt inbitet Guns N Roses fan blev ju kåt rent ut sagt av stämningen. Men vad händer efter den låten. Helt plötsligt slänger han på Roxette. Riktigt avtändande. Men det var en perfekt kväll. Hade ju fin besök av Sandra och Richard från JKPG. Sandra är Jack & Jonesare från JKPG. Alla J&J är coola och snygga. Vi har det i generna helt enkelt.

 

Ska nog kolla HV’s match idag. Vet ni förresten att de inte har Hv71 målet på McD i Gävle. De hade Brynäs mål i stället. ”Hur jävla dumma får folk vara, här kan vi ju inte äta, De har ju inte Hv71 målet här” sa min vän Henke högljytt när vi stannade för att äta där när vi skulle upp till Urkults festivalen. Undrar vad de har i Brynäs menyn.
Messmör antagligen…

kommentarer
  1. henke skriver:

    haha! det där kommer jag ihåg!

  2. Alex skriver:

    Sport ja…
    Ligger nog på ungefär samma nivå som du vad det gäller kunskap innom det området. Tyvärr måste jag nog meddela att jag förmodligen ändå vet mer om idrottsmän än om TV-serier. TV i största allmänhet är inget jag ägnar mig åt, har liksom inte tålamod att sitta stilla så längde som det krävs att ta sig igenom reklampauserna.😛

    Kan iallafall säga att jag också hejar på HV71 av någon anledning som jag ännu inte har lyckats lsita ut…

  3. Ia skriver:

    Vilken spelare i HV är det du kan namnet på då?
    Jag är EGENTLIGEN inte heller någon sportfantast, men sen jag blev ihop med han jag bor med nu så har jag blivit hjärntvättad, inget att sticka under stolen med.
    Och ikväll spelar HV mot timrå, kvartsfinal, det står 3-3 i matcher så de som vinner ikväll går vidare till slutspel, och må det bli HV. Dom spelar hemma så det ska ju gå!
    Förresten kan jag inte bara skylla på pontus, det här med att jag tittar på hockey, jag får skylla på mitt jobb oxå, där är alla galna fantaster, och eniro, som jag jobbar för har en egen VIPloge på kinnarps och DÄR blir man hjärntvättad😉

    Heja HV!!🙂

  4. Evelina skriver:

    En doktor kan ju heller inte skicka en till en kiropraktor.. Jag är jättebra i ryggen efter att ha varit hos min kiropraktor.. bara det att när jag jobbar så lyfter jag gamla och allt hänger ju på ergonomi. Så jag måste lära mig lite sånt. Jag går till kiropraktor – blir bra – jobbar – blir sämre.. Bara bita ihop..:P

Kommentera

