En manisk dag

Publicerat: 23 februari 2009 i Allmänt
Etiketter:,

Shit, jag hatar wordpress idag.
Jag antar att det är WordPress som är segt. Plus att safari har strulat hela dagen.
Ska testa att skriva i Explorer och se om det går bättre. Jag råkade klicka bort en inlägg nyss pga att jag är så vimsig. När saker strular och man är vimsig så blir sannorlikheten att man gör fel större.

Jag börjar bli lite friskare. Har inte haft ont på 1 dygn. Så denna nertrappningen verkar gått bra. Ska köra denna dosen i 3 veckor till ungefär. Jag skippade tabletterna som hjälper mig sova och håller mig lugn om dagarna igår. Det var inte så smart. Somnade vid 4 och har varit mega manisk hela dagen. Att vara manisk låter bra men är väldigt påfrestande i längden. Jag får jävlig dåligt minne när jag är manisk också. Vet inte om det är typisk maniskhet eller ej men jag glömmer bort allt, jag blir rastlös, går runt runt i lägenheten och tänker och drömmer mig bort hela tiden. Jag får inget vettig gjort.

Jag har inte pluggat på över en vecka nu. Borde egenligen sjukskriva mig från pluggandet, det tycker min läkare att jag borde. Men jag tycker att det är bättre att försöka få lite gjort än att inte få något gjort alls. Jag läser ju på distans så jag har inga  lektioner jag är bunden till. Lärarna vet att jag är sjuk så de ser lite mellan fingrarna när mina inlämningsuppgifter kommer in.

Idag har jag lekt med min iPhone igen. Det finns så många rolig program så det tar en hel del tid att fixa allt. Jag håller på att leta efter något bra kamera/foto program. Men alla verkar bara lika kassa. Men jag tar inte så mycket bilder iallafall. Jag håller på att testa olika sms program. Ska skriva om dem i morgon. iPhone är nog riktigt bra för er som smsar mycket.

Det har snöat i några dagar i Stockholm och allt är nu vitt. Det är ganska mysigt faktiskt fast jag inte är en vintermänniska. Gick till Coop för att handla, termometern visade -1 grad och det är bra. För om det endå ska vara kallt är det lika bra att det är minus grader för det blir inte så slaskigt och geggit då. Coop forum ligger bara ca 5 minuter bort. Jag passade på att ta lite bilder på vägen hem. Det är ganska mycket träd och grönområden i Västberga där jag bor.

img_00123

Man kan inte tro att det bara tar 14 minuter in till t-centralen när man ser den bilden. Men om man vänder sig 90 grader åt vänster så ser man motorvägen som går till Jönköping. Så det är inte lika idylliskt som man kan tro. Snön dämpar ljudet iallafall så man hör inte bilarna nu fast jag är utomhus. Annars så här man motorvägen på dagen när jag sitter i lägenheten.

img_0033
(Bilden är till min vän Susanne som gillar broar)

Så här ser det från mitt köksfönster.

img_0015

Jag brukar hålla iordning hemma hos mig. Ni som kände mig när jag var yngre kommer nog ihåg något helt annat. Men det har jag ändrat på. Idag gillar jag att ha ordning, Det första jag gör varje morgon är att diska. Det är skönt att börja dagen med en ren diskbänk. Jag kan inte tänka klart annars. På bordet i vardagsrummet ser det ut som ett bombnedslag. Så här brukar det inte vara hos mig. Fast det är faktiskt bara bordet som är stökigt. Allt annat är pedantskött, jag har ju som sagt inget liv

img_0017

Sen ville min hund Dino gå ut och gå. Det är tur att jag har honom. Annars hade jag aldrig gått ut på vintern. Han ser liten ut på denna bilden men det är han inte. Han är stor och väger ca 50 kg tror jag, Ska nog väga honom i morgon.

img_0020

Denna gången går jag på flera gånger om dagen när jag är inte med min vovve. Här går jag och lyssnar på musik ur mobilen eller pratar i telefon hela nätterna när jag inte kan sova. Det ligger en lite park bakom mig också. Allt detta ligger bara ca 50 meter ifrån min trappuppgång. Det är lyxigt tycker jag. Fast jag var ju van att bo precis vid friardalen i Jönköping så jag är ganska bortskämde med bra stället att gå ut med vovven på. Det ser mysigt ut nu men det är bara för att det är snö nu. Annars ser det ganska mörkt och ödsligt ut på kvällarna.

img_0026

Västberga blir som sagt mysig med snö

img_0029

Detta är gatan jag bor på. Jag bor där nere på höger sida.

img_0035

 

I morgon ska jag plugga franska.
Keep healthy and smiling

Världens Bästa Frillo

kommentarer
  1. suss skriver:

    Naaaaw, vad gullig du är som har fotat en bro=))) Tack stjärnan.

Kommentera

