Jag är nyfrälst

Publicerat: 20 februari 2009 i Frillosofier
Etiketter:, , , ,

Ja, så känner jag det ett dygn efter jag fick min iPhone.

Vad är det som är som bra undrar ni väl då.
tja, vart ska man börja.
Som telefon är den ju bra. Den funkar ju som vanligt liksom. Lite väl stor tycker många. Det tycker inte jag. Det är lagom stor. Jag gillar att han en stor display. Nu kan man kolla på film (även tv tror jag) bilder mm.

Man kan facebooka på internetta på riktigt nu. T o m betala räkningar med internet banken. Mailen har jag kopplat till iphonen också. Ipod delen funkar ju klockrent den också. genom itunes kan man tanka ner 1000 tals gratis program som gör att just din iphone har allt just du behöver.

Det finns även något som heter podcast om ljud eller videofilm man kan prenumerera på gratis. Jag pluggar ju franska och thai bla så jag har massa språkkurser där som jag prenumererar på.

Jag även ett wordpress program som gör att det är smidigt att blogga från min iphone.

Man vet knappt vart man ska börja när man ska tankar ner programmen. Det finns allt från vattenpass till decibelmätare. Gps program, pedometrar, lexicon, mm.

Programmen jag tycker är bäst är xgps som ger turn by turn instruktioner på gpsen, Fring som är ett program som ansluter till msn, icq, yahoo, skype, och google talk mm mm som gör att du loggar in på alla samtidigt och att alla programmen har samma kontakt lista. Smidigt enkelt för oss utan liv.

Jaadu remote desktop är nog det absolute bästa programmet. det kostar 158:- men är väl värt pengarna. Med det programmet så styr du din dator med din iphone, Den blir en fjärrkontroll helt enkelt. Du kan även göra det genom internet så du kan alltså gå in på din dator och se vad som syns på skärmen öppna dokument och redigera mm fast datorn står hemma i brålanda och du äter lunch i Peking.

Sen finns det många små program som kan styra tex windows mediaplayer och itunes när du lyssnar på musik.

Ett annat kriminellt bra program är Friendsync. Den kopplade upp sig på facebook och la till mina vänners bilder bland mina kontakter. Det programmet rekommenderar jag alla. Se till få den senaste versionen bara för 1.0.0.0 versionen bara strulade. Den senare kopierar även födelsedata mm till kalendern.

Många har kanske hör att det inte går att mmsa med iphone. Det är fel. Men man måste jailbreaka den först. Det är jätte smidigt, det är bara ett litet program man starta så sköter den resten, Sen vet jag inte om det är lagligt så ni får ansvara för era handlingar själva.

När du jailbreakat telefonen så kan man få allt som inte finns i telefonen som man saknar. åäö tex på tangetbordet. Fast kör man stavningskontrollen medans man skriver så behöver man inte åäö på tangentbordet enligt mig. Det är samma med mms. Det är inte så vanligt att jag mmsar iallafall,Det brukar bli när jag sitter på flygplaten med en öl och bordingkortet som jag brukar ta en bild och skicka till mina vänner. Eller när man öppnat kvällens första kalla bärs och väntar på att gästerna ska komma. Ändå har jag kunnat skicka gratis mms i 4 år.

Sms är smidigt med iphone. tar lite tid att lära sig skriva men sen går det undan. Smsen sparas som  på msn typ, det ser ut som en chat, Det gör det faktiskt lite roligare. Förra månaden skickade jag 150 sms. Det är nog rekord. Då menar jag förståss att det är många. Men jag vet att 150 sms räknas som väldigt få av den del.

Hur många sms skickar ni på en månad?

Texas hold’em är supersnyggt i iphone. Har inte hunnit prova så mycket än. Det finns även ett hold’em som är för facebook om jag fattat det hela rätt. Man kan alltså spela från sin iphone på facebook’s poker. Det är coolt

För er som är i stockholm rekommenderar jag ”res i stockholm” och SL program.

Jag är en äkta tönt. Jag älskar teknik saker. Min laptop är det heligast i mitt liv. men nu verkar iphonen ta över den rollen lite. Det finns så många fantastiska småsaker man inte behöver men bara måste ha. Allt är gjort så smidigt som möjligt. När man facebookar tex och behöver ladda om sidan, Ja då skakar man bara telefonen. =)

Jag är lite besviken på kameran måste jag säga. Men det är nog allt

Nu ska jag ut med vovven testa GPSen =)

kommentarer
  1. Trezker skriver:

    Jag skickar 0-1 sms per månad. Så social är jag!
    Telefon överhuvudtaget är inte min grej. Jag kommunicerar genom IRC, IM och forum.

    Men den där supertelefonen känns ändå som något jag borde skaffa. GPS och pedometer och vattenpass… Den är som internet, har inget specifikt syfte men kan uppfylla vilket syfte som helst.

  2. Alex skriver:

    Ha ha 150 sms på en månad! Det skickar min au pair-polare till sin pojkvän 10 min bort varje dag. Jag är dock inte lika sjuk😛

  3. Limo skriver:

    Jag vill också ha en nu😦

    ..och det kan hända att jag skickar över 3000 sms varje månad…herregud…

  4. Ia skriver:

    Iphone is da shit! Tyvärr har inte jag nån, jag köpte en till killen i julklapp, och man kan faktiskt inte köpa så många iphone åt gången om man inte är stenrik förstås då🙂

Kommentera

