Stop that train, I’m leaving

Publicerat: 27 januari 2009 i Allmänt, Resor
Etiketter:, ,

Sitter på tåget mot Stockholm nu.

Inget blev som planerat i GBG. Fast det var bra. Jag hade lika trevligt för det. Jag hade planerat att träffa massa vänner. Men det hade fullt upp med jobb och skola och kunde inte gå ut och festa. Istället satt jag i köket hos min far och drack té hela kvällen.

Jag inser att jag umgås alldeles för lite med min far. Jag är en person som gillar att gå min enga väg. Då glömmer jag ofta av vem det är som lärt mig att tänka. Jag brukar alltid säga att jag förstår alla, men att ingen förstår mig. Men när jag umgås med min far så inser jag att han vet mer om mig än jag själv gör.

Alltid när jag umgåtts med honom så blir jag peppad till allt. Jag känner att jag fått ny energi och nya utmaningar och nya mysterier att lösa och fördjupa mig i. Man får alltid massa bra boktips av honom.

Han är grym på att laga afrikansk mat också. Men det är en sak han aldrig lär mig ordentligt. Han vill nog hålla recepten hemliga så att jag blir tvungen hälsa på honom oftare.

Min far är helt klart min mentor på livets stig. Alla borde ha en sådan far som jag har.

 

Dagen spotify låt:

kommentarer
  1. petra1989 skriver:

    ohh jag vill lära mig laga sådan mat😀 de verkar gott!

  2. Kari skriver:

    Skönt att ha en pappa man kan prata med. Kanske bra att ha honom på avstånd, rent av? Då träffas ni inte tillräckligt ofta för astt ha en massa onödiga kontroverser.
    Afrikansk mat? Mums!
    ——-
    Jag kunde inte prata alls med min pappa från jag blev ca 13 år. Vi levde i olika världar…
    Nu är han död men jag älskade honom ändå. Han gjorde allt för vår familj. Vi var hans liv.
    Han hade sin speciella humor och den visar han fortfarande prov på ibland från ‘andra sidan’;)/Ciao’ och ha en fin onsdag

Kommentera

