Lyssna till ditt hjärta

Publicerat: 27 januari 2009 i Gästblogg
Etiketter:, , , ,

Idag har jag en gästbloggare.
http://limjau.wordpress.com/
Hon är eldartist och är mitt fadderbarn på eldsjäl. Eldsjäl är föreningen för oss med alternativa intressen.
Hon heter Linn men kallas Limo och sysslar med eldpoi, jonglering och fotografering. Hon är en frisk vind och en riktig färgklick i vardagen. Så här skriver hon idag.

 

– I have to collect myself.
*walking into a closet, closes the door, talks to himself*
– Pull your shit together, okay? Okay!

Ibland stannar jag av, blir tyst och sjunker in i ett tillstånd av What the hell am I doing with my life? Det är en ganska bra fråga. Min livsstil just nu är på the point of destruction, så här illa har det egentligen inte varit sen hösten 2007 – då jag sov 2 timmar per natt, gick till skolan, fick märken i pannan efter allt jag somnat på, hade mer eller mindre konstant ångest och fick mina lite mer receptiva vänner att oroa sig och mina lärare att skämta glatt så fort jag blundade.

78486_12268779621Min dygnsrytm är totalt åt helvete. Jag sover på förmiddagen igen, jag äter på natten och jag tränar inte. Det är underligt att jag låtit det gå så långt eftersom jag i allra högsta grad är medveten om hur mycket bättre jag mår, på alla plan, när jag sover på natten, äter regelbundet och tränar. Varje dag lovar jag mig själv att ta tag i mitt liv, varje dag tänker jag mañana mañana.Jag tar tag i det imorgon.
Egentligen kan man tycka att det är ganska patetiskt att blogga om detta – men jag ropar efter lösningar som en fågelunge efter mask. Jag är trött på imorgon, och jag är trött på att köra över mig själv. Jag vet vad jag kan – och borde – göra för att svänga runt mitt liv. Inte bara fysiskt, tidsmässigt och kostmässigt. All den här kunskapen, allt som hänt senaste månaderna, all energi… den finns där. Det enda jag måste göra är att hitta den igen, och ta hand om mig själv. Lär av det här – vem du än är som läser – ta hand om dig själv! Jag kan inte sätta nog många utropstecken efter den meningen. Det här är inte gnäll. Det här är lashing out on myself för att jag negligerar den enda människan jag är ultimat beroende av i mitt liv – mig själv.

 

http://limjau.wordpress.com/
//Limo

kommentarer
  1. Trezker skriver:

    Heh, exak samma problem som jag har. Jag vet precis vad jag ska göra för att få rätsida på livet, men jag bara blockerar det. Jag har varit i de här läget några gånger förut och lyckats sparka igång igen. Problemet är att jag aldrig lyckas komma ihåg hur jag gjorde, något måste jag ju gjort som funkade.

  2. Frillo skriver:

    Även jag var i samma sits. Fast det var mina mediciner som gjorde att jag vände på dygnet. Jag pratade med läkaren och fick sömntabletter som man inte blir beroende av och vände tillbaks på dygnet igen. Helt klart värt det

  3. Kari skriver:

    Känner igen mej själv på många plan här, när jag var yngre, men hade ingen beslutsångest och fick saker gjorda…hade annat skit att dras med i stället. Kul jobb du har, att fotografera.

    Min dygnsrytm har heller alltid varit ‘åt helvete’, som de säger som har den s.k rätta dygnsrytmen….Är man nattmänniska är man lite suspekt i folks och samhällets ögon. Korta perioder har jag arbetat med 8-17-jobb och jag grät varenda morgon jag ggick upp. Ville bara dö. Vaknade inte till förrän vid lunch.
    Sen jobbade jag natt 20 år. Perfekt! Nu jobbar jag som/hur och när jag vill – eller inte alls.

    Kul inlägg:)/Ha en fin dag

  4. Ylva skriver:

    Nu har Monica Antonsson gått alldeles för långt över gränsen
    http://monicaantonsson.blogspot.com/2009/01/det-kom-ett-brev-4.html

  5. Ylva skriver:

    Vad är det som händer…/Från Motherwitch, DETTA ÄR VIKTIGT
    http://blogg.aftonbladet.se/5290/perma/1102026

Kommentera

