Segla i Frankrike

Publicerat: 12 januari 2009 i Allmänt
Etiketter:, , , , , , , , , , ,

Vaknade 13:30 idag. Har massor att göra.

Måste plugga som fan bla. Men jag skjuter alltid på det. Faktum är att jag inte kommer få några cash förrän jag tentat av några ämnen.  Det är så mycekt annat roligt jag måste göra hela tiden. Men för att plugga måste jag även fixa igång min gamla dator för det uråldriga programmet som min skola kör med funkar inte i Vista. Kanske ännu en anledning att skaffa Linux. Jag har satt datumet till att starta med Linux till 1 juli. Så slipper det konkurera med skolan. Borde formatera den gamla datorn och säkerhetskopiera allt dit från den nya så jag kan tömma den och installera XP i den nya. Hmm Det får nog bli så. Då kan jag ju plugga när jag reser mm, för då blir jag ju inte bunden till en stationär

kaknas1

Ämnen jag ska läsa i vår är, Franska, thai, engelska, svenska, c++, c#, java, PHP, Visual basic. Jag har även skrivit in mig på en programmahanterings kurs, det är busenkelt, men jag tog den för att snabbt kunna tenta av den så jag får in poäng så att csn blir nöjda. I sommar kommer jag även Ta datorkörkortet av samma anledning. Glassa en hel sommar och mail in inlämnings uppgifterna så man har cash hela tiden. Ska ta datorkörkortet när jag seglar i frankrike tror jag. Jag sitter bara och drömmer mig bort till seglingen så fort jag tar tag i skolböckerna. Men det ska bli så kul att komma iväg i år. Då kommer vi ha GPS. Bara det är en grej som kommer göra seglingen mycket roligare. och då blir det nattsegling. Det skippade vi förra året pga att min GPS gick sönder på resan ner. De jag ska segla med i år är vana att segla på natten. Båten står i Cherbourg nu och ska hem i sommar..

Ska investera i en ordentlig flytväst. Säkerhetssele och en flytoverall. Seglarjacka har jag redan skaffat mig en bra.

Det är ganska bra att plugga på distans. Då kan jag ju som sagt segla och plugga samtidigt. Man går ju alltid i hamn då och då och då passar man på att plugga de få minuterna det krävs och mailar sedan in svaren. Det finns trådlösa nätverk i många hamnar i frankrike. Det var itne farligt dyrt heller. Det kommer ett inlägg denne veckan om förra årets segling. Det var en upplevelse man sällan glömmer.

Nä nu hinner jag inte blogga mer måste verkligen ta tag i pluggandet utan några undanflykter. 

Ska bara diska först…      och fixa datorn….  och gå ut med hunden….  och duscha och raka mig… och förlänga eftersändningen av min post… men sen så =)

kommentarer
  1. suss skriver:

    Hahaha, du ska ”bara”=) Bra läsning, ceep up the good work!!

Kommentera

