Gör Sverige till ett uland igen!

Publicerat: 11 januari 2009 i Allmänt, Fanatic
Etiketter:, , , , , , , , , , ,

En person som jag blir inspirerad av är Fredrik Härén.

”En tjugondel av alla människor som någonsin har levt på jorden är fortfarande vid liv” Det är en kunskap jag inte hade innan jag började lyssna på honom.

När han talar så lyssnar man. Han sprider kunskap och inspirerar folk runt om i världen. Han blev årets talare 2006/2007. Han har även släppt några böcker.

”I mötet mellan olika kulturer utvecklas jag.” Det säger Fredrik Härén som reste till Kina för att utbilda kineser i kreativitet. Men där fann han att det var han själv som delvis satt fast i gårdagen.

Kolla på dessa klipp från kunskapens dag. Man blir helt trollbunden. Har man en gång börjat lyssna på honom kan man inte sluta. Han berättar saker som man aldrig tänkt på förut och dessa klipp kommer garanterat få dig att se saker från en annan synvinkel.

Be inspired…

 

 

 

 

 

kommentarer
  1. kerstin skriver:

    Jag älskar att bli inspirerad! Fan jag har verkligen missat ngt, har inte hört han förut!

    Shit vad bra han är! =)

  2. Frillo skriver:

    Jag älskar den föreläsningen, den blir bara bättre och bättre.

  3. Trezker skriver:

    Men det är väl väldigt snällt av oss att vi låtit de före detta eftersläntrarna komma ikapp? Bara synd vi lät gaspedalen rosta och falla sönder medan vi väntade.

    Jag borde ta kontakt med några asiater och starta ett företag, jag har en rätt bra idé som nog skulle kunna dra in några miljoner… Synd att jag är så dålig på att dra igång saker.

  4. Frillo skriver:

    Jag men nu är det ju inte så att vi låtit utvecklingen stanna för att vi ville att uländerna komma ikapp. Det är som Fredrik säger. Vi drömmer inte de stora drömmarna i Sverige och det är farligt. Vi tror vi är bättre och kan mer en ”dem” det är också farligt för våran utveckling. Vi måste lära oss båda världarna.

    Ta tag i din dröm att starta företag med asiater. Det kommer jag göra jag med. Jag har med en affärs idé på gång.

  5. Alex skriver:

    Grym föreläsare! fan det behövs fler som honom! Det kanske inte är en så dum idé att flytta till Australien ändå😛

Kommentera

