Facebook och vänner

Publicerat: 10 januari 2009 i Allmänt, Fanatic
Etiketter:, , , , , ,

Människor kommer och går, men riktiga vänner består.

Ja, så är det. Tänk på vad många olika personer man träffar under ett liv. Personer man lekte med i sandlådan varje dag som barn är är totala främlingar idag. Jobbarkompisar glider man i från mer och mer för varje dag efter man slutat att jobba på samma jobb som dem. När man tar studenten som är det typ sista gången man ser de flesta klasskompisarna.

Så var det för mig och min vän Susanne. Hon började i min klass när vi gick i 2:an i grundskolan. Vi bodde 2 trappuppgångar ifrån varandra. Vi sågs varje dag tills jag i slutet på 7:an flyttade. Efter det sågs vi typ aldrig mer. Alla känner nog igen sig där. Men så hände något. Facebook blev populärt.

Helt plötsligt började man hitta vänner från förr på löpande band och man började prata igen. Man blev taggad på bilder från barndomen man aldrig sett förut. Jag och Susanne började chatta och trots att det gått ca 20 år sedan vi pratade sist så kändes det som att vi varit vänner hela tiden och bara varit borta ifrån varandra något år.

Hon har nu en jätte trevlig familj som jag fick äran att träffa i mellandagarna. Jag följer hennes blogg varje dag. Hon målar helt underbart fina tavlor också. Jag kan inte måla alls men vi är så otroligt lika i vissa saker att man kan tro vi är syskon. Men vi har ju trots allt gått i samma klass i 7 år så det är kanske inte så konstigt. Hon är nu en av mina bästa vänner. Så jag kände att jag ville nämna henne i min blogg. För det är bl a hon som pushar på mig att blogga på min blogg. Kolla in hennes blogg, lite mode, lite musik, lite från hennes vardag. Jag gillar den

http://rocknroses.blogg.se/

dsc00088_redigerad_25474680

Bilden är tagen när jag festar med henne och hennes man i mellandagarna. Det var en hellyckad kväll med mycket rödvin, xbox, om prat om tiderna som var. Önskar att alla människor hade en vän som Susanne. Tack för att du finns.

kommentarer
  1. suss skriver:

    Hämta kleenex för guds skull, nu har du fått mig till att gråta, ifs glädjetårar=)

    Som vanligt vet du exakt vilken dag jag behöver muntras upp på, även om vi inte har pratat på några dagar.. men vi är ju själsfränder=)

Kommentera

