Det är mycket prat om Blondin Bella just nu.

Jag har funderat på att börja följa hennes blogg, för att alla andra gör det. Man känner sig nästan utanför för att man knappt vet vem hon är. Jag har aldrig varit inne på hennes blogg men har funderat på att följa den ett tag i varje fall. För att få en egen uppfattning istället för att bara lyssna på alla andra.

Man har fått uppfattningen om att hon är väldigt blåst. Det är konstigt. Hur kan någon som verkar så blåst lyckas så stort med att bli känd och tjäna cash undrar jag då? Det ligger ett stort företag bakom blondinbella.se får jag till svar av mina vänner. Men varför skulle de välja någon som är blåst och satsa på undrar jag då? Det är nog många som tänker så. Svaret kanske är så enkelt att hon inte är så blåst som hon verkar.

Som en vän berättade om Cassius Clay a.k.a Muhammed Ali. Han har visst sagt lite puckade saker och pratar hellre än bra enligt min vän. En norsk radiokanal tog dit honom och han pratade på. De började håna honom efter ett tag och frågade varför han pratar så mycket han gör. Då frågade han dem. ”Hur många föredetta proffsboxare vet ni om som tjänar si och så mycket pengar på att flyga jorden runt och prata i radio och tv, 20 åre efter karriären tagit slut?” Ingen svarade de. ”Just det” sa han då. Då fattade de att han inte var så dum, han var smart. Sen vet jag inte hur mycket som är sant i den historien men om Blondin Bella framstår som blåst, så kanske det är taktiskt. Jag tror Isabella Löwengrip är smart.

Jag är inte avundsjuk på hennes blogg eller inkomster. Jag önskar jag vore i samma sits som henne. Fast jag skulle nog kämpa med att vara en förebild. Eller kanske inte. Jag vet inte vad hennes syfte med att bära päls är. Det kanske är taktiskt. All publicitet är bra publicitet heter det ju. Hon kanske inte alls gillar päls. Men hon har ett vinnande koncept uppenbarligen och hon borde njuta av solen i rampljuset. En dag kanske solen börjar lysa mer på någon annan och hon glöms bort. Så man måste ju passa på att njuta och synas medans man kan.

Men folk verkar tycka annorlunda. De verkar veta att hon bara är en typisk dokusåpa kändis som blivit jätte känd en säsong för att sedan blir en nobody för alltid. Det är nog mest önsketänkade. Är det svenska avundsjukan som spökar när folk talar om henne. Är det jantelagen som är så djupt instansad i våra gener att svenskarna mår dåligt av att någon så ung lyckats.

Isabella Löwengrip kanske är framtiden. Hon kanske har kommit på det ultimata konceptet för framgång. Hon är kanske bara toppen på ett stort isberg av unga kändisar som kommer ploppa upp. Vem vet, kanske är det hon som kommer presentera Kalle anka på julafton om 40år. Men det tror inte folk. För de vill inte tro. De blir arga om jag nämner det. Jag är bara dum och fantiserar och har noll koll på samhället. Time will tell säger jag då.

Om det nu skulle vara så att hon bara är en kort stund i rampljuset och att allt sen är över. Då har hon fått sin beskärda del av ramljuset och cash. Hon kommer nog vara nöjd iallafall. Oavsett hur det går för henne så är och förblir hon en vinnare. För så långt hon gått nu räcker för att räknas som vinnare tycker jag. Folk kommer alltid störa sig på de med framgång. Men man ska inte störa sig alltför mycket på henne. Det är bra att sådana som hon finns. Det är ju bara att tänka så här. Om Blondin Bella kan, ja då kan vi också. Allt är möjligt. Så sitt inte och gnäll på henne utan gå ut och lyckas med just era drömmar i stället.

Om ett ”tag” kommer jag komma med en ny blogg om Isabella Löwengrip. Då kommer jag ha följt hennes blogg och bildat min egen uppfattning om henne som Blondin Bella.

Ikväll stod hon på scenen i Let’s dance, tyckte faktiskt inte hon verkar blåst. Men som min vän Schander på Schandermedia.se sa. Hon ser vuxen ut men är väldigt ung i sättet hur hon pratar. Det stämmer faktiskt. Hon pratar faktiskt som de på sommarmorgon på tv, som har barn som publik.

Visst kan man ha åsikter om hennes åsikter. Men det känns som att många klagar pga svenska avundsjukan och jantelagen som jag skrev tidigare. Om det bara är för hennes framgångar man stör sig så är det sorgligt.

Kan man inte bara vara glad för någons skull. Kanske kommer hon vara känd i massor med år. Kanske bara för ett kort tag. Vem vet. Men just nu är hon känd och populär. Just ikväll är hon med på let’s dance och ser vacker ut. Låt henne vara det.

Ikväll är Bella’s natt

kommentarer
  1. suss skriver:

    Du vet att jag tycker om människor MEN tjejen är lite ovanför molnen. Hennes pappa har faktiskt hand om hennes affärer.. Fast det är smart.. tjejen är miljonär och njuter av detta, vad mer ska man begära?? Vi hade gärna bytt sits imed henne i dag=))

    Tyvärr är hon så pass ung att hon inte förstår hur stor hon är..Men att lyckas är en bra sak=)

  2. Trezker skriver:

    Du missade när hon blev intervjuad på TV alltså? Jag såg det av en slump.

    Hon förklarade att hon ville prata om politik och allvarliga saker, men folk i allmänhet var inte intresserade. Därför startade hon en blogg som ger ett ”blondin” first impression där hon blandar det allvarliga med ytligt snack om smink och kläder.

    Om du inte tittat så noga på internet så kanske du missat att de största sidorna är fullständigt idiotiska. Humor och ytliga ämnen är vad folket vill ha. Jag är själv skyldig till att ha surfat en hel del på icanhascheezburger.com och istheshit.net samt mycket annat.

  3. Lisa skriver:

    Att lyckas och nå framgång unnar jag henne. Men att framställa sig som pantad för att nå sina mål? Nä…ingen hit direkt…

  4. olle skriver:

    du suger

Kommentera

