En bra start

Publicerat: 07 januari 2009 i Frillosofier
Etiketter:, , , , , , , , , , , ,

Väcktes av en massa sms i morse.
Det är kul. En barndoms vän skrev så här:

”Vad gör han? Jag har precis köpt en tvättmasking me tusen knappar. Tur att man har CNC utbildning hahahah”

Det är väl nästan det som krävs idag så mycket knappar och inställningar finns det på allt. Fast jag gillar teknik saker med en massa funktioner. Därför gillar jag iphone. En intressant sak jag lagt märke till med iphone är att folk nästan blir arga om man säger något bra om iphone. Vad är det för fel på folk egentligen? Folk gör det till en grej att hata iphone. Som en slags image. att hata Apple men även windows. Hur kan någon vara så konservativ eller vad det nu beror på att man tom börjar bråka om vad folk gillar för telefoner?

Men nog om det. Jag antar att jag kommer ta upp den diskussionen senare. Kanske skriver en blogg om iphone i morgon.

Denna morgonen var som sagt bra. Gick in och kolla aftonbladet på datorn och såg världens underbaraste nyhet om några barn 5 och 6 år gammal som bestämt sig för att åka till afrika och gifta sig. De hade packat för varmt klimat och smygit upp på morgonen och försökt ta sig till flygplatsen. Kunde inte sluta le när jag läste om det.

Gick ut men vovven och solen sken och det var jätte fint. Kallt och snö men fint.

Sen kom posten och jag fick äntligen min programbok så jag kan tenta av en datorkurs nästa vecka. Det är kul att plugga när man läser om datorer och programmering.

Det är bara 2 st som skickat in svar på dagen tankenöt. Var den försvår denna gången? Jag har fått skäll pga att de är för lätta. I natt fick jag skäll av att den var så svår att ni inte kunde sova. Jag tyckte faktiskt den var svår själv och trodde aldrig jag skulle lösa den, men sen trillade poletten trillade ner. Det är en riktig luring. 

Fast det är ju det som är roligt med tankenötter.

kommentarer
  1. adam skriver:

    haha va kul att ja påverkar dig.
    Det gör även du, kan jag lova. Du är en sund man. Tänker sunt. Bara ta jantelagssnacket som ett exempel. Underbart

  2. Trezker skriver:

    Hehe, att folk hatar windows är ju inget konstigt. Sämre operativsystem får man leta efter. Men medan alla klagar på hur trasigt själva systemet är så är mitt största argument mot Microsoft att dom inte har någon som helst respekt för sina kunder. Jag gick tvärt över till Linux när windows update ville pracka på mig deras sketna ”genuine advantage”. Så fan heller att dom ska få spionera på mig och ha makten att stänga av min dator när dom vill.

    Det var tur att Ubuntu var så pass bra att jag kunde leva med det, bara några år tidigare var Linux verkligen inget alternativ. Men nu ser jag ingen som helst anledning att använda windows längre, bara man inte är fruktansvärt beroende av att ha de senaste spelen.

    Apple är väl något bättre. Fast jag har tyvärr inte mycket erfarenhet av deras produkter så jag ska väl inte säga något.

Kommentera

