I väntan på dödsstraff

Publicerat: 06 januari 2009 i Tankenötter
Etiketter:, ,

Det var en gång en kung som infört bestämmelsen att alla dödsdömda skulle få en sista chans att välja dödssätt. De skulle få göra ett påstående
Visade det sig att påståendet var sant skulle de halshuggas, var det falskt skulle de hängas.
En dag dömdes en man till döden. När han gjort sitt påstående, visade det sig att man varken kunde hänga eller halshugga honom.
Vad vad det han sa som räddade hans liv?

 

Svaret kommer som vanligt ett dygn efter bloggen lagts upp.

kommentarer
  1. suss skriver:

    Vill du att jag ska hamna på psyket, på riktigt.. messa svaret till mig för guds skull….gaaah, min hjärna snurrar och jag blir ilsken.. kan du ta en mega lätt imon??

  2. Jessica skriver:

    Han sa han skulle halshuggas?

  3. sv: Det är ju skitbra🙂 Keep it up så håller du kvar en hel del av dem🙂

  4. Trezker skriver:

    ”Jag kommer att hängas”
    Det kan inte vara falskt, för då måste han hängas vilket gör påståendet sant.
    Det kan inte vara sant, för då måste han halshuggas.

  5. Super8 skriver:

    Det finns ingen gud.

  6. Frillo skriver:

    Det han sa var: Jag kommer att bli hängd.
    Hängde de honom efter det påståendet var ju det sant – alltså skulle han halshuggas. Halshögg de honom var påståendet falskt – då skulle han hängas…
    Han blev frisläppt.

  7. Cilla skriver:

    Jag kommer inte att halshuggas borde väl funka lika bra, eller är negationer inte tillåtna?

Kommentera

