Ikväll var jag ute och åt lite mat och tog några öl vid Hornstull.
Det blev en Italiensk restaurang som heter La Casa som serverar stenungsbakade pizzor. Helt himmelskt gott. Har ätit på sådana restauranger förr bl a på Papa Grappa i Norrköping.

frillo-089
(Obs bilden är tagen på en indisk restaurang i Thailand)

Det blir alltid samma typ av pizza varje gång. Seafood. På La Casa hette pizzan Marinara och på Papa Grappa heter den Frutti de mare tror jag. Pizzan innehåller mozzarellaost, musslor, scampi, räkor, bläckfisk, vitlök, ruccola och kostar 119:- på La Casa. Helt klart värt vart enda öre. Stockholms pizzor suger ju i övrigt så ska man äta pizza här så ska det vara på en italiensk restaurang. Hornstull har massor med bra restauranger. La Casa är klart att rekommendera. Ska testa deras pasta nästa gång. De verkar vara riktiga mästerverk de också.

Mellanlandade på en bar på vägen hem och tog en öl till och pratade om allt från sommarens segling till julhelgen som varit. Det var trevligt. Det är ofta man har trevligt när man går ut i Stockholm. Särskilt när man umgås med folk från Jönköping. Jag börjar bli frisk i kroppen igen så i vår/sommar ska jag ta igen alla krogrundor jag gick miste om förra sommaren.

kommentarer
  1. suss skriver:

    Pizza, åååh nu har jag lust att dra dig örat..riktigt hårt;-) Ät pasta nästa gång, för guds skull!!

    Jag får helt enkelt köra med maffiametoder nu… vill du verkligen att jag ska blogga om det där du sa idag om mattorna? =D

  2. Frillo skriver:

    Klart jag ska äta pasta nästa gång =)

  3. Jessica skriver:

    Ja jag tänkte väl det. Såg lite väl varmt ut för att sitta på en uteservering i Sverige en kväll som denna🙂

  4. Jessica skriver:

    Ha ha ja frågan är bara vart finns dom🙂

  5. Jessica skriver:

    Då får jag luska ut nåt jag tycker inte man gör annat än att jobba o jobba🙂

Kommentera

