Mat & bak blogg

Publicerat: 03 januari 2009 i Mat
Etiketter:, , ,

Hej på er små lingontroll

Idag tänkte jag tipsa er om min vän Petra’s nystartade mat & bak blogg.
Där kommer hon lägga upp recept och mat tips mm, låter ju helt underbart. 

http://ologiskt.wordpress.com/

Petra är en mycket bra vän till mig och min lärljunge inom eldshowandet. Hon har gått 3 år på John Bauergymnasiet i Jönköping. Hon gick hotell och restaurang med inriktning mot kock samt lite bageri.

Hon är alltså en utbildad kock. Och brinner verkligen för de här med mat och speciellt baka. Hon gillar även att fotografera och en utmärkt vän att kolla på skräckfilmer med.

petra2

Hon har även en ”vanlig” blogg.
http://ologiskt.bloggspace.se/

petrabublor
Foto: Henrik Myntii


Men vi får väl hoppas att hon går över helt till wordpress.com som alla andra som testat wordpress.

 

Många av mina vänner är just kockar. Jag ska tjata på dem att blogga om mat. Erik, Kokos och Lisa bl a, sätt igång nu för fan era jävla tjockisar.

kommentarer
  1. Jessica skriver:

    Hello Mattias fin blogg du skaffat 🙂 Tjingeling (Lillis) Det kändes konstigt att skriva haha det var år o dar sen ..

  2. petra1989 skriver:

    den bilden med bubblorna är iaf fin (;
    Och tack för att länkade min blogg!
    Kraam!

  3. Lisa skriver:

    döh tjockis…när jag väl har införskaffat mina alldelens egna feministiska glasögon så ska det komma med lite mer mat i min blogg;) Kan du tänka dig ett recept på beef wellington ur ett feministisk synsätt? Kan inte jag…haha…men med de magiska glasögonen går allt;)

  4. henke skriver:

    den där bilden har jag tagit!

Lämna en kommentar