PurjoFrillo

Publicerat: 15 december 2008 i Gamla favoriter
Etiketter:, , , , , , ,

Men Va_fan_ varför då? Hur kommer man på ett smeknamn på mig bara sådär?.

Var det för tråkigt med bara ”Frillo”? Jag har börjat kalla mig själv Purjofrillo ibland. Måste sluta med det.

Dethar varit en händelse rik helg. Soft fredag. Kommer ialalfall inte ihåg vad jag gjorde. Jag var nog hemma eller något.

I lördags så stod jag modell för Dressman och Jack & Jones tillsammans med en annan kille. Skjortorna vi hade på oss sålde nästan slut. Coolt. Jag fick hjälp med sminket igen. Fan vad jobbigt det är. MIn maskara var visst för gammal. Visste ni att maskara kan blir gammal. Fan den var ju inte ens ett år. FUCK YOU Christian Dior. 

På lördagskvällen hade vi eldshow på en salsa fest. Jag gjorde 2 uppträdanden med eldpoi. Det var jag, Alight, Cole, Tsilvär, Wirre som uppträden Itchy fotograferade och Kokos och tha_mog kom och tittade (då blir man direkt eldvakt). Det gick bra. och vi hade en koreografi och vi dansade till salsa music när vi eldade. Brukar vara djembetrummor eller Psy trance annars. Sen stack vi hem. Itchy sov över hos mig för han skulle också stå modell för fashion corner.

Vi var för övrigt 4 eldsjälar som stod modell för Fashion Corner i helgen. Jag Alight, itchy och Inana. Eldsjäl äger kan man säga.

I dag söndag så har jag återigen stått modell. Dagens kommentar ”woooaaa kolla hans händer, vad äckliga, de har ju t o m hår” (sagt en som inte fattade att vi var levande). Jag la sminket för första gången själv. Struntade i rouget. fel färg iallafall. Plus att jag inte var hundra på hur man lägger rouge.

Ikväll ska jag ta det lugnt och titta på film.

Jag är nog en typisk film människa. Jag lever nog ett dubbel liv. Purjo frillo är nog både den late killen som äter skräpmat framför tv’n Pratar i mobil hela dagarna och som är beroende av cityakuten. En som aldrig håller tider. Som alltid gör allt i sista sekund. Sen har vi ju den frillo som är modell. som är eldartist men som kallar sig konstnär. Den frillo är energisk tränar på gym, är ute och går med sin vovve hela nätterna. och är helt kampsports fixerad. Mixar man de 2 personligheterna får man kanske Purjofrillo som vissa envisas med att kalla mig.

Men vissa har kanske svårt att se hur de personligheterna går att kombinera. Låt mig säga så här. Antingen går det för fulla muggar eller så är det softish i mitt liv. Jag är inte en stressad person som stressar med all. jag är inte heller en slöis som slöar med allt. Men så fort jag är hemma slöar jag, så vfort jag går ut hittar jag på så mycket som möjligt.

Jag är nog ganska normal ändå. jämför bara med de från Lindome. Jag har en vän därifrån. Tänk att få tänke med hennes hjärna för en dag. Hon tänker som Picasso målar. fast det gör jag nog med. Men jag tänker inte så ofta. Det skulle förstöra frillo imagen. Purjofrillo är en lite barnslig halvpuckad figur som folk skrattar åt. Inte vill man ända på det. Därför tänker jag inte så mycket. Iallafall skyller jag på det. Fast ibland tänker jag. Fast då längtar jag bort. Alltid när jag tänker så tänker jag på att fly. Det skulle vara en riktig frillo grej. Att helt plötsligt bara ha stuckit en vacker dag. utan att säga något. För att man har typ funnit lyckan. Precis som i Good will hunting. Där Matt Damon bara stack. Hans vän visste att NU är han lycklig. Hans vän blev glad. För han hade väntat på den dagen. Inte för att han skulle miste en vän utan för att han visste att hans vän tagit tag i sitt liv och följt sin dröm. 

Han hittade kärleken och stack. Så vill jag med göra.

Will Hunting hittade ju en person som han beundrade över allt annat. Han var för feg och därför rasade allt. Sen tog han sig i kragen och sökte upp henne.

Jag känner igen mig i den filmen som fan, det är mycket som stämmer in på mig. Det är min i särklass absoluta favoritfilm. har sett den hur många gånger som helst. Jag har hittat en jag gillar men inte säger det till. Jag är i feg stadiet.

Kan ni tänka er det? Att Frillo faktiskt kan vara rädd för att riskera saker och chansa ibland. Iallafall när det gäller kärlek.

Kommentera

