Personligutveckling med regndans

Publicerat: 15 december 2008 i Frillosofier, Gamla favoriter

Man ska ta allt steg för steg. Som jag sagt tidigare är mitt mål just nu är att bli en bättre vän och att alltid försöka ställa upp. Vad det kommer leda kommer bli en lärorik erfarenhet. Kanske blir man bara utnyttjad mm. Men det ska bli intressant att se om människorna omkring mig kommer att behandla mig annorlunda på något sätt efter ett tag.

Att bli en bättre vän är ett långsiktigt mål i min personliga utvecklingsplan. Jag har även delmål som det jag kämpar för bla som wirre skrev om att vädert styr humöret. Jag planerat att göra roliga saker när det regnar för att förknippa det med något bra. Typ jag har alltid viljat segla och jag har alltid viljat segla när det går vågor, regnar och blåser. Och när jag upplevt det så kommer jag nog förknippa regn och vind med mitt segling i frankrike i sommar.

Jag ska även besöka fler platser som jag har förutfattade meningar om. Även bekanta mig mer med människor med olika människoöden som jag har förutfattade meningar om.

I stort kan man säga att allt som jag får en känsla av när jag upplever det eller när det kommer på tal mm ska jag försöka lära känna för att försöka få en så bra och rättvis känsla för det inträffade som möjligt. Jag är trött på att skapa egna uppfattningar baserat på någon annans upplevelser, nyheter, reseböcker mm. Jag vill skapa mina egna uppfattningar som är baserat på saker jag verkligen sett med egna ögon.

Jag är trött på att påverkas mentalt av yttre faktorer så som väder mm. Om alla andra vill fly regnet betyder inte det att regnet är något man måste fly ifrån. Borde lägga upp en aktivitet med regndans (dans i regn) i sommar. För då kommer jag och mina vänner nog förknippa regn med något trevligt. Regn är underbart det vet alla lantbrukare, indianer och pollen allergiker.

Hur många ställer på regndans/regnträff i sommar =)

Kommentera

