Ilandsproblem

Publicerat: 15 december 2008 i Gamla favoriter
Etiketter:, , , , , , , ,

Idag ringde henke och frågade om vattenpipor och tobak. Klockan var typ 13:00 så jag hade typ precis gått upp. Han frågade vart som är bästa stället att köpa det. I bling bling affären på Råslätt svarade jag. Han frågade om jag skulle med. Han hade ingen bil så det innebar att jag skulle få åka buss. Jag åker ju aldrig buss annars så jag tänkte att det skulle vara väl en kul utflykt på 15 minuter i buss till förorten.

Vi gick mot bussen och jag kom på att jag inte hade några pengar uttagna. Då vi gick förbi bankomaten som ligger ett kvarter ifrån mig och busshålls platsen. När vi stod och väntade på bussen så kom jag på att jag bara hade 100 lappar. Jag vill ju ha jämna pengar när jag åker buss. Jag frågade henke om han hade en tjuga fast han hade bara 500:- Fan vad jobbigt tänkte jag, nu tar det ju 10 sekunder extra när man ska betala.

Vi satt och små pratade hela vägen och det var roligt för vi har inte eldat ihop så mycket det senaste. Jag satt och filosoferade om hur många vackra brunetter som åker på Råslättsbussen.

Väl vid Råslätts centrum så frågade henke om vi skulle gå av utanför eller under affärerna. Jag var ju nyvaken så jag akn inte fatta sådana beslut så snabbt. Henke bestämde att vi skulle gå av utanför och det var ju inga problem.

Vi irrade runt i några blingbling affärer (de har jag några att välja mellan) till jag fick nog och frågade om de hade vattenpipor. Jag sa hon och pekade på hyllan bredvid mig och givetvis stod där en hög med vattenpipor. Ja eller 8 st olika fanns det. Det tog oss nog 20 minuter innan vi diskuterat ihop vilken som var den absolute bästa för henke. Sen var det dags att välja tobak. det var säkert 10 olika sorter där också så vi hade ganska mycket att göra. Och när man väl bestämt sig så fanns ju naturligtvis inte den utan vi köpte andra sorter istället.

På väg hem kom henke och jag på att vi var hungriga (Ja henke är ju hungrig jämt fast jag var också hungrig den här gången). Han frågade om vi skulle äta direkt eller om vi skulle lämna vattenpipan hos mig först. Vi diskuterade lite och kom framtill att vi tar med den till pizzerian. Sen föreslog henke att vi skulle äta på Crystal. Då blev det genast jobbigt. Crystal är ju mitt lördagsställe och idag var det ju bara torsdag. Lördagar är det ju kebabtallrikar som gäller och de andra dagarna är det kebabrulle som gäller. Men kunde jag komma dit där de har stans bästa kebabtallrikar med vitlökssås och köpa en kebabrulle bara för att det inte var lördag. jag försökte prata om det med henke fast han kom inte med några bra svar. Men regler är ju regler. Jag satt och oroade mig för vad jag skulle äta hela vägen tillbaks till stan. Det slutade med att jag köpte vesiuvio med stark sås. Jag kände mig helt konstig när jag inte sa ”en kebabtallrik med vitlökssås”. Jag hoppades att hon inte skulle känna igen mig men hennes sätt att säga hej var som att säga. HEJ FRILLO DIG KÄNNER JAG IGEN DU ÄTER JU ALLTID HÄR. Jag kände hur hela min image rasade när jag la min beställning. Nu tror de väl att jag tröttnat på deras kebabtallrikar.

Fan vad jobbigt livet är ibland. Massor med beslut som måste fattas fort och man vet ju aldrig vad det blir för konsekvenser i efterhand. Det är inte ett lätt liv jag lever. Tänk att det finns de som säger att det är för lätt att vara arbetslös idag. Att livet bara rullar på och man får pengar från akassan. Hur tänker ni då? Läs denna bloggen och se hur jobbigt liv vi har. Har ni aldrig varit arbetslösa kanske?

Jag bara undrar…..

Kommentera

