Bröllop, Eld och Teater

Publicerat: 15 december 2008 i Gamla favoriter
Etiketter:, , , , ,

Hittade denna sköna bloggen. Det jag lyckligt ovetande om då var att allt skulle komma att förändras. När denna blogg skrevs kände jag mig som en kung.

 

Nu ärjag frisk igen. Tror jag iallafall. Känner mig frisk. Nej det gör jag inte när jag tänker efter, för jag är ju jävligt bakis. Har festat 2 dagar i rad.

Det har varit en helylle helg. I fredags fick jag panik och åkte ner till teatern och eldade(Nej jag blåste eller slukade inte eld) Det var nattföreställning och slutsålt som vanligt. Vi gjorde en mega fet show med 2 st eldjonglörskor och 4 stycken poiare. Varav 2 st även blåste eld. Vi lös upp hela Eksjö. Publiken var underbar och jublande och apploderade konstant. Vi hade även en trumma som höll takten i bakgrunden när vi dansade om kring. Tysklands största tv kanal var och filmade.

Kom hem 00:30 natten mot lördagen. vaknade 7:00 gick upp och åkte iväg till min brors bröllop. Jag var både bestman och toastmaster. Bröllopet gick perfekt. Inte konstigt det var ju jag som planerat det. Massor med lekar och tävlingar. Jag höll ett helt improviserat tal för min bror som fick några att börja gråta för att dom tyckte det var så vackert. Efter som det var improviserat så kan jag ju inte lägga upp talet här. Men om det spelades in så kommer jag att lägga upp det så småning om. Var inte alls nervös, jag är ju van att stå införfolk. både teatern eldandet och modellerandet har gjort mig ganska immun mot nervositet. Talet handlade kort och gott om hur jag har upplevt mitt liv med en storebror som honom och hur mycket jag tyckte om honom. Kryddat med lite barndomsminnen fylleminnen och hyss.

Sedan utmanade jag och några vänner några andra i karaoke. Dom tog någon abba låt som dom knappt kunde texten på. Jag valde Sweet child o’mine med Guns n Roses. och vi tog i för kung och fosterland och i solot stod jag ohc en kompis på knä och headbangade. Vi vann kan jag säga =)

Vid midnatt kom mina eldar kompisar och eldade 6 personen var det tror jag. Jag eldade lite också, Tackar Cole och gänget som ställde upp både med eld och akrobatik, Frida bjöd även på fakirkonster. Frida är cool. Ni gjorde min brors bröllopsfest till den coolaste någonsin. När eldgänget bugade och tackade publiken för ovationerna så tände vi fyrverkerierna. Det var ett klockrent avslut på eldshowen. Efteråt så var det livemusik och dans. Angelita du sjunger som en gud. Jag satt på en stol framför henne och lyssnade och drack cognac. tills jag insåg att nu är klockat 4 på morgonen och jag är megafull.

Satt brudparet i en taxi hem och tog en annan hem till mig.

Vaknade kl 12 henke hämtade mig kl 13 och körde till teatern. Jag var itne alls upplagd för det. Jag tyckte synd om mig själv. Satt på bland publiken hela tiden, gick upp och eldade 4 minuter och sedan gick jag med publiken igen =) Fan vad kul det var att se allt från publikens håll. Det var sista föreställningen för denna säsongen och jag gick ner och tackade publiken med dom andra. Man hade en klump i magen. Var det verkligen slut alla redan. vi sjöng för dom och jag fick rosor. Regisören sa att vi gycklare var dom bästa dom haft och att vi lyft hela föreställningen till en helt annan nivå. Vi blev glada att höra det. Tiee ringde hade inte pratat med henne på hela helgen för hon var på urkult. Hade saknat henne så mycket. Hon hade haft jätte kul. Hoppas att hon saknat mig med.

Nästa år ska jag vara med igen. Men då med större roller och massor med repliker. Efteråt var det avslutningsfest och vi gick och åt Indiskbuffe och det var såååååå gott. Sen höll vi lite tal. Henke tackade för oss gycklare. Vi blev tackade av alla som höll tal tror jag. Vi kände oss som kungar. Det gjorde nog alla på den middagen. Alla hade verkligen varit jätte bra. stora som små Ordförande sa till publiken att ”kalla oss gärna gycklare men vi är konstnärer” Men vad fan. det var ju min replik….. Han tackade även alla barnen som varit med och varit jätte duktiga och så sa han ”jag vet itne var gränsen går, de som känner sig som barn kan ju ta åt sig. Alla här är nog barn fast vi är vuxna” fan det är ju min replik det med. Läser teater ordförandet mina Bloggar??? 

Sen blev det kram fest. Klumpen i magen växte. många sa att dom inte kan vara med nästa säsong för studier mm. Var det sissta gången detta helylle gänget var kompett?? skit alltså vill nästan gråta. Det var fest med mycket alkohol och lekar på natten. Teaterfolk vet hur man festar och fixar feststämning. Vi kramades nog oavbrutet hela natten. Jag älskar de här människorna. Dom brinner verkligen inombords. Telefon nummer byttes med varandra. Emaila adresser skrevs. fester planerade. allt för att säkra att vi skulle hålla kontakten till vi starter igen i februari eller när det blir. Sedan fyllde vi bilen tror vi var 7 pers i en volvo 745, vi stannade på statoil och jag bjöd alla på korv. själv åt jag bara mos. Jag är ju vegetarian nuförtiden. 

Jag har känt mig som en kung hela helgen. både som toastmaster och på teatern. Men nu är allt över för denna gången. La mig som kung igår. Vaknade upp som en vanlig arbetslös med bakfylla. Men leendet på mina läppar säger allt.

Så roligt jag haft denna sommaren har jag nog aldrig haft. Synd att Tiee inte kunde varit med denna helgen och upplevt allt hon med.

Imorgon sticker jag till flygskolan på infomöte. Imorgon så tar jag första steget att uppfylla min dröm att bli trafikpilot. Om några veckor börjar jag plugga upp ämnena som jag behöver för flygskolan. I vinter gör jag testerna och intagnings proven. Jag är lycklig

Tänk eld, insikt bröder och systrar.

——————————————— ——————————————–

Ibland känns det som att bara för att man sagt att man är lycklig så ändras allt på en gång. Det var mycket som gick fel efter denna helgen 2006 och sen har det fortsatt neråt. Fast jag är lycklig. Men mycket förändrades sen som jag inte vill gå in på och livet kommer aldrig bli som förr igen

Kommentera

